0542097572

מדוע לבחור אופניים חשמליים 48V

אלו מאיתנו שלא בדיוק מבינים בפרטים הטכניים של אופניים חשמליים 48V, או כל סוג אופניים חשמליים לצורך העניין לא בהכרח ידעו על מה כל ההייפ. עקרונית, קל להגיד, ש-48V טובים מ-24, או 36, כי המספר גדול יותר. אך מה זה בעצם אומר, ולמי זה יכול להתאים?

מדוע לבחור באופניים חשמליים 48V?

אם מספר גבוה יותר מסמל "משהו טוב יותר", מדוע לא ללכת על 60V, ומעבר לזה? מדוע לבחור באופניים חשמליים 48V? ובכן, יש סיבות מאוד ספציפיות לכך, אותן נסקור בפסקאות הבאות. והרי,  גם אם ניתן להגיד ש-48V טוב יותר מ-36V, מי מאיתנו יודע להגיד בכמה, והאם ההשקעה בסוללות 48V אכן "שווה את זה"?

מה זה בכלל V?

הבה נתחיל בסקירה קצרה של האות הראשונה במילה: V. V מסמלת וולט. וולטים הם מדד לאנרגיה פוטנציאלית שסוללה יכולה להחזיק. ניתן לראות בו כמאגר האנרגיה שעושים בו שימוש כדי להפעיל את המנוע החשמלי של האופניים. ואם סוללה היא מאגר של אנרגיה פוטנציאלית, אז האנרגיה הזאת מיוצרת על ידי תגובות כימיות המתחוללות בתוכה. האנרגיה הכימית מומרת לאנרגיה חשמלית, שזורמת דרך הכבלים למנוע החשמלי.  מה זה אומר לנו? לא הרבה. אך כשאנחנו מדברים על וואטים, אנחנו מתחילים לזהות מה הערך של אופניים חשמליים 48V.

כיצד וואטים מייצגים את כוח העבודה של האופניים?

כשאנחנו מדברים על וואטים, אנחנו מדברים על כוח. מה זה וואט? ובכן, כשאמפר (חוזק הזרם החשמלי) אחד של זרם חשמלי זורם דרך פוטנציאל וולט אחד, אנחנו מקבלים וואט. כלומר, כל התהליך הזה שווה לוואט אחד ("יחידת כוח עבודה אחת"). לשם השוואה, 745.7 וואטים (WATS) שווים כוח סוס אחד. מה כל זה מספר לנו? ובכן, רמת ה-V של סוללה מכריעה כמה כוח הסוללה יכולה להחזיק (זרם פוטנציאלי). ואופניים חשמליים 48V מחזיקים יותר פוטנציאל אנרגטי מאשר אופניים חשמליים עם סוללות 36V או 24V. כלומר, הם יכולים להחזיק יותר כוח פוטנציאלי ועל פי כן להיות פשוט יותר עוצמתיים לתפעול. הכוח הפוטנציאלי שסוללה חשמלית יכולה להחזיק, משמש את האופניים הן כדי להפעיל את המנוע והן כדי להפעיל את שער המערכות החשמליות (תאורה, מסך LCD, מערכת אודיו וכו').

מדוע לבחור באופניים חשמליים 48V?

אלו מאיתנו שתוהים, "אם וולטאז' (VOLTS) גבוה יותר, מספק יותר כוח פוטנציאלי לסוללה, מדוע לא לרכוש אופניים עם מיליון V?", יכולים לתהות כך בצדק. ובכן, לפי כתבות שונות באינטרנט, יש לכך שתי סיבות. הראשונה היא, סיבות בטיחות ותקנים. והשנייה היא, שגם אם היה ניתן, תאורטית, להרכיב סוללה עם כמות גבוהה מאוד של וולטאז', ייתכן שהמחיר לכך לא היה מצדיק את רכישת האופניים. כלומר, המחיר היה יכול לטפס לדרגות המחיר של רכבים מן השורה, או זו לפחות התאוריה.

אם כן, אופניים חשמליים 48V הם גם אלו המספקים כוח פוטנציאלי רב יותר מאשר סוללות עם וולטאז' נמוך יותר, גם עומדים בתקני בטיחות הקיימים כיום וגם מגיעים עם מחיר נגיש למשתמש (אשר לא בר השוואה אל מול אופנוע או רכב יד ראשונה).

אולי יעניין אותך גם