0542097572

איך לבחור אופניים חשמליות באמצעות 5 שאלות

טרנד האופניים החשמליים צבר תאוצה בישראל, ואם תשאלו אותנו – אין ספק שהמגוון הרחב מבלבל. כדי להתאים לכם את האופניים האידיאליים הן בהיבט הטכני והן בהיבט הנוחות, בחירה של אופניים חשמליים צריכה לקחת בחשבון פרמטרים שונים – מטווח הנסיעה היומי ועד לתקציב העומד לרשותכם. לפניכם חמש שאלות שמענה עליהן יוכל לסייע לכם בבחירה מוצלחת.

מהו טווח הנסיעה היומי שלכם?

לאופניים חשמליים יש טווח נסיעה מקסימלי בין הטענה להטענה, ולכן השאלה הראשונה שתצטרכו לשאול את עצמכם היא מהו המרחק הממוצע שאתם מתכוונים לעשות מדי יום באופניים שלכם. אם אתם זקוקים לאופניים לצורך נסיעה יומית של 10 ק"מ בין ההטענות, מומלץ לקנות אופניים חשמליות עם סוללה שמספקת לכם מענה למרחק כפול של כ-20 ק"מ בין ההטענות, כיוון שיכול להיות שלא תמיד תצליחו להטעין את הסוללה בכל ערב.

מהו משקל האופניים המתאים לכם?

אופניים חשמליים הם כבדים יותר מאופניים רגילים, בראש ובראשונה בגלל סוללה ששוקלת כ-3.5 ק"ג בממוצע. עם זאת, ישנם דגמים שנחשבים לקלים יותר. אם אתם מתגוררים בדירת קרקע, בבניין קומה ראשונה או בדירה עם מעלית, משקל האופניים לא צריך להוות שיקול משמעותי. מנגד, אם תידרשו להרים את האופניים לעיתים קרובות ולזמן ממושך – כדאי לבחור דגם קל.

צמיגים עבים – יותר יציב, יותר כבד

אופניים חשמליים ביגפוט הם אופניים שהצמיגים שלהם עבים יותר מהמקובל. אם צמיג סטנדרטי של אופניים חשמליים הוא בעובי של 2.25 אינץ', אז הצמיגים של אופניים חשמליים ביגפוט הם בעובי של 4 אינץ'. היתרונות בצמיגים העבים הם ברורים – האופניים יציבים יותר ומסוגלים לנסיעות בדרכים משובשות ובמהירות גבוהה, ולכן מתאימים, לדוגמה, לשליחים. מנגד, יש להם חיסרון אחד והוא משקל שמתווסף לאופניים.

האם אתם אנשים של מותגים?

שוק האופניים החשמליים בישראל התרחב מאוד כתוצאה מהעלייה ברכישה של אופניים חשמליים. בעקבות זאת, נכנסו מותגים רבים לשוק שהפכו להיות שם דבר. אם אופניים חשמליים זה חלק מהלוק וחלק מהקטע עבורכם, הם יעלו לכם מעט יותר, בין 10%-20% מהממוצע, אך בהתאם לכך יספקו ביצועים טובים יותר – כמו שפריטים ממותגים יודעים להציע.

מהו התקציב שעומד לרשותכם?

רגע לפני שאתם נוקבים בתקציב, כדאי להכיר את המחירים בשוק ולאחר מכן להגדיר לעצמכם תקציב. אופניים חשמליות יכולות להתחיל מ-1,000 ₪ לאופניים פשוטים מאוד, ולהגיע עד לכדי 6,000 ₪ עבור אופניים איכותיים. לרוב, אופניים במחיר של 3,500 ₪ בממוצע יספקו לכם חוויית רכיבה בטוחה ומהנה. בין הפרמטרים שמשפיעים על מחיר האופניים: מותג, כוח סוללה, עובי גלגלים, משקל האופניים, מועד יציאת הדגם (שנתון), איכות הצג – דיגיטלי או אנלוגי ועוד.

אולי יעניין אותך גם