0542097572

כל מה שרציתם לדעת על אופני xds והתביישתם לשאול

נראה כי בשנים האחרונות, כי רכיבה על אופני הרים, כדוגמת – אופני  xds הייתה ועודנה פעילות פנאי פופולרית בחוץ. עם הדאגה הכול כך רצינית לבריאות הציבור, כמו למשל – התגברות החשש למחלות הסוכרת, הלב או לעודף משקל, נראה כי פעילות גופנית שכזאת, בעיקר כמי שמתנהלת בחוץ, הפכה לעניין קריטי ביותר לשם שמירה על הבריאות של בני האדם, כחברה או כיחידים.
רכיבה על אופני הרים שכאלו מהווה אף דרך מלאה ריגושים וכן עונג צרוף ליהנות מכל הסגולות הבריאותיות של פעילות גופנית קרדיווסקולרית וגם של שמירה על כושר באופן כללי. אנו מפצירים בכם להתחיל לקרוא את המאמר הזה למן התחלתו, ואף לסיים את הקריאה שלו, וכך תגלו, בין היתר, את כל מה שרציתם לדעת על אופני  xds והתביישתם לשאול…

האם רכיבה על אופני xds מפעילה פחות לחץ על המפרקים?

יודעי דבר מדווחים, כי רכיבה על גבי אופני  xds מהווה בעצם עשיית סוג של ספורט בעל השפעה נמוכה. ולמה התכוון המשורר בדבריו אלו? ובכן, ברכיבה על אופני הרים אלו תפעילו פחות לחץ על המפרקים שלכם, וזאת בהשוואה לפעילויות אירוביות שונות, כמו למשל – ריצה.
רכיבה על אופני ההרים הללו, בשונה מאופניים חשמליות, נחשבת אף לספורט בלי עומס, משמע – פעולת הישיבה בהכרח מורידה לחץ מן המפרקים שלכם, כמו גם מפחיתה את הסיכונים שהם ייפצעו.

האם רכיבה על אופני הרים מסוגלת לשפר את בריאות הלב?

באופן כללי, כדאי שתדעו, כי פעילות גופנית באופן קבוע ידועה בתור מי שמשפרת את הכושר הקרדיווסקולרי. על פי המון מחקרים שבוצעו בתחום, נמצא כי רכיבה על אופני הרים כמו למשל – אופני  xds מפחיתה את הסיכון ללקות במחלות לבביות כליליות בשיעור של כמעט חמישים אחוזים. רכיבה על אופני הרים שכאלו עושה שימוש בקבוצת שרירים גדולה, אשר מחייבת המון חמצן, מה שבאופן ישיר יגרום ללב שלכם לפעול בהתמדה, וגם להגדיל את הכושר שלו בין שלושה אחוזים לבין שבעה אחוזים.

האם רכיבה על אופני xds ממזערת את הסיכונים לחלות?

זה ברור כבר לכל בר דעת, כי פעילות גופנית מתונה וסדירה יכולה לחזק את מערכת החיסון, ואף לשמור על הבריאות הכללית של בני האדם. בהתאם להרבה מחקרים שנעשו בנושא, נמצא כי הבריות שרוכבות על אופני  xds במשך חצי שעה, חמישה ימים מדי שבוע, לוקחים בשיעור של חמישים אחוזים פחות ימי מחלה, אל מול מי שלא עושה זאת.

האם רכיבה על אופני xds בהכרח משפרת את תפקודי המוח?

בהמשך למנעד רב של מחקרים שבוצעו בהיבט זה, נמצא כי מי שהקפיד לרכב באופן קבוע על אופני  xds הראה שיפור של כחמישה אחוזים בכושר הלב נשימתי, כמו כן הציג שיפור של עד חמישה עשר אחוזים במבחנים מנטליים. ממצאים אלו נובעים מן העובדה שלאורה נבנים תאי המוח בהיפוקמפוס, שהוא האזור במוח אשר אמון על הזיכרון. רכיבה על אופני הרים אלו מגבירה את החמצן למוח ואף את זרימת הדם, והן מחדשת קולטנים, ובשל כך ביכולתה למגר כל נוכחות של אלצהיימר.
האם רכיבה על אופני  xdsעשויה לשפר את מצב הרוח שלכם?
אין כל ספק, כי רכיבה על אופני  xds עשויה לשפר את מצב הרוח שלכם. מבולבלים? אל דאגה, מיד נסביר. ובכן, הדרישות הנמרצות של אופני הרים אלו בהכרח יעוררו את הגוף שלכם שישחרר אנדורפינים טבעיים, מה שיגרום לכם לקבל יותר אנרגיות, והן להרגיש הרבה יותר טוב. פעילות גופנית זאת של רכיבה אף מגבירה את הסרוטונין, שהוא מוליך עצבי רב חשיבות במוח, אשר מסייע במניעה של חרדות ושל דיכאונות. תשומת הלב וגם המיקוד שתשקיעו ברכיבה על אופני הרים אלו הינם ממש כמו סוג של מדיטציה מרגשת, כאשר בסיכומו של יום היא תסייע לכם להירגע ולמזער את גורמי הסטרס בחיים שלכם, באמצעות נקיטת פעולה שמקורה בהסחת דעת ממחשבות נגטיביות שעשויות לעודד מצבי דיכאון או חרדה. השגת כל מיני מיומנויות, ואף שיפור יכולת הרכיבה שלכם, תעזור לכם להעצים את ההערכה העצמית ואת הביטחון העצמי שלכם.

אולי יעניין אותך גם