0542097572

כל מה שכדאי שתדעו על בטרייה לאופניים חשמליים

מרבית האופניים החשמליים פועלים באמצעות סוללה לאופניים חשמליים מסוג ליתיום יון.
מה שמייחד אותה בא לידי ביטוי בכך שהיא מספקת קיבולת מאוד גבוהה לגודל או למשקל שלה, מה שבהכרח הופך אותה למושלמת לשם שימוש ורכיבה על אופניים חשמליים, שצריכים טווח גדול, אבל באופן אופטימלי בלי החבות של משקל רב למדי.
ככל שתעמיקו את הקריאה במאמר הנוכחי, מראשיתו ועד סופו, תגלו יותר פרטים – וכל מה שכדאי שתדעו על בטרייה לאופניים חשמליים…

מה תוחלת החיים של בטרייה לאופניים חשמליים ליתיום יון?

 תוחלת החיים של בטרייה לאופניים חשמליים מסוג ליתיום יון מתאפיינת בתוחלת חיים ארוכה למדי. מביני עניין מוכנים להישבע, כי בטריות אלו עשויות להחזיק מעמד במשך אלף מחזורי טעינה בלי כל איבוד של חשמל משמעותי, בעודן שומרות על מינימום של כשישים אחוזים מן הקיבולת שלהן בתום אלף מחזורי טעינה, כאמור לעיל.
אך יש להבין עובדה חשובה, שמירת הקיבולת, כמו גם אורך החיים של הבטרייה של האופניים החשמליים משתנים בהתאם לסוג היצרן.

מה צריך לדעת על הטעינה של בטרייה לאופניים חשמליים?

 כדאי שתדעו על הטעינה של בטרייה לאופניים חשמליים שזמן הטעינה שלה תלוי, מן הסתם, בקיבולת שלה, כאשר בטרייה עם קיבולת מרבית עשויה לספק שירות במשך שבע וחצי שעות עד לטעינה מלאה, בעוד בטרייה עם קיבולת קטנה יותר עשויה לספק שירות ולהיטען במלואה תוך כארבע שעות רק.
אך בטרייה של ליתיום יון אינן דורשות ממכם יותר מדי, ויש באפשרותכם ליהנות מרכיבה על האופניים החשמליים בכל זמן נתון מבלי להסב לה נזק, משמע – הטעינה לא תיקח יותר מדי זמן.
ניתן לומר בוודאות, כי מרבית האופניים החשמליים מאפשרים לכם לטעון את הבטרייה שהיא עדיין נמצאת בהם, ואפשר אף להשיג מטען שניתן באמצעותו לטעון את הבטרייה לחוד, מה שנמצא כמאוד אפקטיבי בפרט כאשר מעוניינים לרכוש עוד בטרייה, וזאת על מנת להטעין רק פעם אחת בעת הרכיבה על האופניים החשמליים, ולעשות החלפות ביניהן לסירוגין.

מה אמור להשפיע על הטווח של בטרייה לאופניים חשמליים?

כאשר מדברים על הטווח של בטרייה לאופניים חשמליים זה ממש תלוי מאיזה יצרן אתם רוכשים, כאשר הטובים מבניהם, מצהירים כי הבטריות שהם מספקים לאופניים החשמליים מסוגלות להחזיק מעמד עד כמאה וחמישים קילומטר על ידי טעינה אחת, ובקצה השני של הסקאלה, יש יצרני בטריות לאופניים חשמליים שמספקים טווח של עד חמישים וחמישה קילומטרים, בסינרגיה עם בטרייה בת שלוש מאות וואט.
כדאי שתביאו בחשבון מה סוג הרכיבה שלכם על האופניים החשמליים, ולאיזה מרחק ברצונכם להגיע עם טעינה אחת של הבטרייה. לכל האופניים החשמליים יש אף כל מיני מצבי רכיבה, כאשר הם בהכרח משפיעים על מספר הקילומטרים שמקבלים מטעינת בטרייה אחת, כאשר רכיבה במצב חסכוני יותר, גורמת לטווח הרבה יותר גדול.
מעבר לכך, המצב המכני של האופניים החשמליים משפיע על טווח הבטרייה, מה שמחייב לוודא כי הצמיגים בהם נופחו כראוי והבלמים תקינים.

כיצד יש לתחזק בטרייה לאופניים חשמליים?

באופן טבעי, בטרייה לאופניים חשמליים מתכלה עם חלוף הזמן, אך אפשר לתחזק אותה לשם תפקוד מיטבי שלה ושל האופניים החשמלי לתקופה ארוכה.
כל בטרייה של אופניים חשמליים לא תתפקד טוב כאשר קר מדי.
טמפרטורות מאוד נמוכות בהכרח משפיעות על הטווח ועל הביצועים של הבטרייה, ויש להרחיק אותה מתנאי קור קיצוניים. בנוסף לכך, כדאי שתטענו את הבטרייה בתוך הדירה שלכם כאשר קריר מדי בחוץ, והן תשיבו אותה לאופניים החשמליים רק שאתם מוכנים לצאת לרכב עליהם.

אולי יעניין אותך גם